För några veckor sedan kom nyheten att Loa Falkman slutar i rollen som Ica-Stig i reklamfilmerna om handlaren Stig och hans Ica-butik. Loas efterträdare är inte en utan två – Björn Kjellman och Suzanne Reuter.
Nu avslöjar Ica att det blir Björn Kjellman som tar över rollen som Ica-Stig i reklamfilmerna. Samtidigt introduceras den nya karaktären Ica-Stina, Stigs världsvana och självsäkra storasyster, som spelar av Suzanne Reuter. Stina, som äger 51 procent av Ica-butiken, återvänder efter många års rundresande i världen och har mycket att säga till om som delägare och storasyster, vilket kommer att märkas i de kommande filmerna.
”Det är väldigt roligt att vara med om att introducera en ny karaktär i Ica-såpan, särskilt som det finns fler kvinnliga handlare idag. Så det här ser jag fram emot”, säger Suzanne Reuter.
Josefin Lundmark är marknadsdirektör på Ica Sverige:
”Att valet föll på just Björn och Suzanne var för att de, förutom att vara några av Sveriges bästa och mest välmeriterade skådisar, har en underbar komisk timing som vi tror och hoppas kommer underhålla svenska folket. Vi ville också ge utrymme för en kvinna att få representera handlarrollen även i våra reklamfilmer, för att spegla de många duktiga kvinnliga Ica-handlare som finns därute”
Icas reklamfilmer, som produceras i samarbete med reklambyrån King, började sändas i december 2001 och blev redan 2007 utnämnda till den längsta reklamserien av Guiness Rekordbok.
Björn Kjellman och Suzanne Reuter introduceras som Ica-Stig respektive Ica-Stina här: