Ica introducerar kvinnlig handlare i reklamfilmerna

PUBLICERAD: 1 februari 2021
UPPDATERAD: 21 februari

Björn Kjellman tar över rollen som Ica-Stig och Suzanne Reuter spelar den nya karaktären Ica-Stina.

För några veckor sedan kom nyheten att Loa Falkman slutar i rollen som Ica-Stig i reklamfilmerna om handlaren Stig och hans Ica-butik. Loas efterträdare är inte en utan två – Björn Kjellman och Suzanne Reuter.   

Nu avslöjar Ica att det blir Björn Kjellman som tar över rollen som Ica-Stig i reklamfilmerna. Samtidigt introduceras den nya karaktären Ica-Stina, Stigs världsvana och självsäkra storasyster, som spelar av Suzanne Reuter. Stina, som äger 51 procent av Ica-butiken, återvänder efter många års rundresande i världen och har mycket att säga till om som delägare och storasyster, vilket kommer att märkas i de kommande filmerna.

”Det är väldigt roligt att vara med om att introducera en ny karaktär i Ica-såpan, särskilt som det finns fler kvinnliga handlare idag. Så det här ser jag fram emot”, säger Suzanne Reuter.

Josefin Lundmark är marknadsdirektör på Ica Sverige:

”Att valet föll på just Björn och Suzanne var för att de, förutom att vara några av Sveriges bästa och mest välmeriterade skådisar, har en underbar komisk timing som vi tror och hoppas kommer underhålla svenska folket. Vi ville också ge utrymme för en kvinna att få representera handlarrollen även i våra reklamfilmer, för att spegla de många duktiga kvinnliga Ica-handlare som finns därute”

Icas reklamfilmer, som produceras i samarbete med reklambyrån King, började sändas i december 2001 och blev redan 2007 utnämnda till den längsta reklamserien av Guiness Rekordbok.

Björn Kjellman och Suzanne Reuter introduceras som Ica-Stig respektive Ica-Stina här:

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1