Tulip lanserar tre favoriter i storpack – redo att ätas

PUBLICERAD: 21 december 2020
UPPDATERAD: 21 februari


Danish Crown Foods Sweden lanserar Tulip salami sticks 4-pack i tre populära smaker. Lufttorkade efter att ha rökts över bokved passar de utsökta nyheterna både till vardags och till fest.

Färdiga att servera på tapasbrickan eller att dela med en vän – nu lanserar Danish Crown Foods Sweden tre favoriter i storpack. Njut av den milda, men delikat kryddade, klassikern Tulip salami sticks classic, bjud en vän på den kryddiga Tulip salami sticks chorizo eller utmana smaklökarna med den riviga Tulip salami sticks jalapeño. Salamin har lufttorkats efter att ha rökts över bokved – för att producera 100 gram färdigvara går det åt drygt 170 gram griskött. Resultatet är utsökta köttprodukter med naturligt hög kötthalt som nu lanseras i ett populärt format på marknaden.
”Nya salami sticks i storpack går både hem hos barnfamiljer som använder dem som snacks eller för att smaksätta en bolognese med, men de passar minst lika bra till tapas med vännerna eller att ta med på skogsutflykten”, säger Cecilia Bülow, Brand Manager, Danish Crown Foods Sweden.

 

Läs vidare

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Sju höstnyheter från CandyKing

Fruktigt, salt och segt är utmärkande för CandyKings sju nya lösgodisbitar.
CandyKing-Liggande-1[4][3][4]

Alpro lanserar havredryck till kaffet

Alpro I Love Coffee Oat är en ny växtbaserad dryck som är framtagen för att ha i kaffe.
A_Coffee_Barista_Master_Image_flat_white_latte_art___Drinks_I-love-coffee-16-9

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1