Oat bowl, ett gott och mättande mellanmål från Semper

PUBLICERAD: 20 oktober 2020
UPPDATERAD: 21 februari


Lagom till hösten lanseras mellanmålet Oat bowl, i två goda varianter, en med kokos och mango och en med äpple och kardemumma. Det perfekta mellanmålet till höstens alla utflykter som kan serveras både kall och varm.En helt ny produkt på marknaden för barn mellan 8 mån och 3år.

Oat bowl baseras på finaste havre och finns i två smakvarianter. Mellanmålet har mer textur med bitar av äpple och riven kokos och med större bitar av havre än någon annan produkt på marknaden idag. Den finns i två smaker:

Havre, mango & riven kokos, med smak av mango och len kokosmjölk.

Havre, äpple och kardemumma, med äpple, både bitar och pure, och med yoghurt. Mild smak av kardemumma för en rund och god smak. Oat bowl är även ett perfekt mellanmål för de äldre barnen.

Den helt nya förpackningen för Oat bowl är lätt att ta med sig och har en stor öppning som förenklar för barnet att äta direkt ur förpackningen med sked.

”Vi känner till att många familjer har önskan om att ge sina barn hälsosamma och nyttiga mellanmålsalternativ, även för lite större barn. Vår nya Oat bowl är ett perfekt, gott och hälsosamt mellanmål till familjer på språng. Vi är glada att vår senaste produktutveckling kan svara upp på efterfrågan om nytt och innovativt mellanmål till barnfamiljer”, säger Sofia Lindskog, Innovation manager på Semper.

 

Senaste nytt

”Smakresan” ska få skolelever att våga testa nya smaker

Compass Groups skolprojekt Smakresan den 16 maj ska få elever att utforska nya smaker och förbättra sina kostvanor.
Nudelwok_Smakresan

Betala med ett skämt på Max

I en kampanj för de nya dryckerna Fun Drinks introducerar Max Burgers en ny betalmetod – skämtet.
max

Alkoholfria cocktails en växande trend

ISH lanserar alkoholfri Mojito och Spritz på burk, som finns att köpa både i dagligvaruhandeln och på Systembolaget.
CZ7A0948[1]

Fördubblade investeringar i alternativa proteiner

Under 2024 ökade investeringarna i alternativa proteiner med mer än 120 procent, enligt en ny analys från Good Food Institute Europe.
IsmaelB_GFI Europe

Läs vidare

Alkoholfria cocktails en växande trend

ISH lanserar alkoholfri Mojito och Spritz på burk, som finns att köpa både i dagligvaruhandeln och på Systembolaget.
CZ7A0948[1]

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org