Veganska produkter och nya smaker när Pärsons gröna sortiment växer

PUBLICERAD: 28 september 2020
UPPDATERAD: 21 februari


Pärsons utökar produktfamiljen och blir bra mycket grönare. I oktober lanseras en rad nyheter inom det vegetariska sortimentet. Lanseringen innehåller såväl nya smaker som helt veganska produkter.

Pärsons är idag marknadsledare på vegetarisk smörgåsmat och under åren har sortimentet kontinuerligt utvecklats med fler gröna produkter med växtbaserad proteinbas. Nu breddar Pärsons portföljen med ännu fler produkter, nya smaker och helt veganska alternativ.

”Vi ser en stark tillväxt för vårt vegetariska sortiment och vi vill erbjuda konsumenterna nya smaker och produkter. Det känns väldigt roligt att komma med dom här nyheterna som gör att vi har ett bredare, grönare, mer spännande och smakrikare erbjudande”, säger Matilda Halléhn, Kategorichef för Pärsons vegetariska sortiment.

Pärsons vegoskivor lanserades redan under 2016. Utbudet av vegetariska smörgåspålägg var vid den tiden väldigt litet. Inom Pärsons fanns både kunskap om tillverkning och produktionskapacitet. Genom produktutveckling och med olika växtbaserade råvaror som huvudingrediens växte det vegetariska sortimentet sakta men säkert fram. De vegetariska smörgåspåläggen togs emot väldigt bra och genom åren har Pärsons kontinuerligt lanserat flera olika smaker och utökat det vegetariska sortimentet med produkter som stekkorv, middagskorv och ett antal julprodukter.

Nyheterna för hösten 2020 är:

Ny smak på välkända plånboksprodukterna; Vegoskivor Pastrami. Tärnad vegotopping som passar bra till wraps, pizza och sallader. Två helt veganska chark- och färsprodukter; vegobullar och vegobiffar för pasta, grillspett, wraps och vegetariska burgare. Dom har bägge gul ärta som proteinbas.

Senaste nytt

Stor minskning av tillsatt socker i svensk läsk

Sedan 2019 har svenska bryggerier minskat mängden tillsatt socker i läsk med i genomsnitt 36 procent per liter.
Sockeråtagandet_1_A

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Smartare Mat i Sverige köper fabrik i Mantorp

Smartare Mat i Sverige säkrar produktionen av sitt varumärke Stacky's, genom att förvärva en fabrik i Mantorp.
matfabriken-startup2

Reumatikerförbundet lanserar Easy to Use-märkning

Reumatikerförbundet lanserar en produktmärkning för förpackningar och produkter, som testats och certifierats som Easy to use.
Easy to use pressx

Läs vidare

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org

Skakad sallad nu på Pressbyrån

Picadeli introducerar tre varianter av den virala succén "shake salad", exklusivt framtagna för Pressbyrån.
3500x2300_shakesallader2