Plopp Ahlgrens bilar och Plopp Juleskum - två nyheter från Cloetta

PUBLICERAD: 24 augusti 2020
UPPDATERAD: 21 februari


Plopp har under de senaste åren överraskat med en mängd spännande smakmöten och nu är det dags för två riktiga storfavoriter från godishyllan: nämligen Ahlgrens bilar och Juleskum!

Sedan 1949 har Plopp varit ett älskat chokladvarumärke på den svenska marknaden, främst för sin klassiska toffeefyllning. Genom åren har det funnits flera varianter, men det var först under 2018 som Plopp lanserades som en klassisk chokladkaka. Även då var det tillsammans med smakkompisar från andra populära varumärken. Nu växer smakfamiljen ytterligare via chokladkakan Plopp Ahlgrens bilar och den toffeefyllda Plopp Juleskum.

I Plopp Ahlgrens bilar samåker Plopps mjölkchokladkaka med Ahlgrens bilar och bjuder på en  choklad med välbekanta smaker från de populära bilarna. Plopp Juleskum är mjölkchoklad med mjuk toffeefyllning med smak av skumtomtarna i Juleskum Original. Plopp Juleskum är en säsongsprodukt som finns att köpa under en begränsad period.

”Vi är glada att kunna lansera inte bara en, utan två produkter som båda innehåller goda möten med riktigt omtyckta smaker”, säger Fia Rasmusson, Product Manager på Cloetta.

Alla Plopps produkter produceras i Cloettas anrika fabrik i Ljungsbro i Östergötland. Som ett led i arbetet med att skapa ett mer hållbart produktsortiment, innehåller chokladen UTZ-certifierad kakao.

Plopp Ahlgrens bilar och Plopp Juleskum har redan smyglanserats hos OKQ8 respektive Hemmakväll och från vecka 37 kan du hitta både Plopp Ahlgrens bilar, 75 gram, och Plopp Juleskum, 80 gram, i service- och dagligvaruhandeln.

 

Läs vidare

Sommarkänsla året runt med Pomonader

Kiviks Musteri lanserar det nya konceptet Pomonad, en kolsyrad dryck baserad på svenska äpplen och andra svenska sommarsmaker.
Pomonader 16_9

Felix moderniserar hela kolonialhyllan

Felix lanserar nya såser och dressingar, recepten på flera befintliga produkter förbättras och hela sortimentet kommer i nya "drizzleflaskor".
Sallad_1200x750 2

Santa Maria lanserar smaksättare med extra sting

Santa Maria lanserar en hetare variant av sin Sweet Chili-sås – Sweet Chili Sås Hot – och uppdaterar receptet på sina äggnudlar.
santa maria

Ostspäckad limited edition från Santa Maria

Santa Maria lanserar Santa Maria Crunchy & Cheesy Strips – en ny limited edition med en distinkt ostsmak och dippvänlig form.
Unknown

Senaste nytt

Kampanj ska öka konsumtionen av svenska ägg

Svenska Ägg inleder en flerårig marknadssatsning. Visionen är att alla som bor i Sverige ska äta minst ett ägg om dagen – och det ska vara svenskt.
Marie L Hogstadius

De kan vinna årets Sjömatspris

Skillingefisk-Impex, Guldhaven Pelagiska och Musselfabriken är finalister till Sjömatspriset 2025 som delas ut under Nordic Seafood Summit.
Nominerade_sjomatspriset

Coop ansluter till Lantmännens odlingsprogram

Coop ansluter Coop Havregryn till Klimat & Natur – Lantmännens odlingsprogram för Framtidens Jordbruk.
coop

Agtira stärker sin marknadsposition

Agtira blir medlem i Svenska Odlarlaget, en medlemsägd producentorganisation för växthusodlare i Sverige.
agtira vd