Plopp Ahlgrens bilar och Plopp Juleskum - två nyheter från Cloetta

PUBLICERAD: 24 augusti 2020
UPPDATERAD: 21 februari


Plopp har under de senaste åren överraskat med en mängd spännande smakmöten och nu är det dags för två riktiga storfavoriter från godishyllan: nämligen Ahlgrens bilar och Juleskum!

Sedan 1949 har Plopp varit ett älskat chokladvarumärke på den svenska marknaden, främst för sin klassiska toffeefyllning. Genom åren har det funnits flera varianter, men det var först under 2018 som Plopp lanserades som en klassisk chokladkaka. Även då var det tillsammans med smakkompisar från andra populära varumärken. Nu växer smakfamiljen ytterligare via chokladkakan Plopp Ahlgrens bilar och den toffeefyllda Plopp Juleskum.

I Plopp Ahlgrens bilar samåker Plopps mjölkchokladkaka med Ahlgrens bilar och bjuder på en  choklad med välbekanta smaker från de populära bilarna. Plopp Juleskum är mjölkchoklad med mjuk toffeefyllning med smak av skumtomtarna i Juleskum Original. Plopp Juleskum är en säsongsprodukt som finns att köpa under en begränsad period.

”Vi är glada att kunna lansera inte bara en, utan två produkter som båda innehåller goda möten med riktigt omtyckta smaker”, säger Fia Rasmusson, Product Manager på Cloetta.

Alla Plopps produkter produceras i Cloettas anrika fabrik i Ljungsbro i Östergötland. Som ett led i arbetet med att skapa ett mer hållbart produktsortiment, innehåller chokladen UTZ-certifierad kakao.

Plopp Ahlgrens bilar och Plopp Juleskum har redan smyglanserats hos OKQ8 respektive Hemmakväll och från vecka 37 kan du hitta både Plopp Ahlgrens bilar, 75 gram, och Plopp Juleskum, 80 gram, i service- och dagligvaruhandeln.

 

Senaste nytt

”Smakresan” ska få skolelever att våga testa nya smaker

Compass Groups skolprojekt Smakresan den 16 maj ska få elever att utforska nya smaker och förbättra sina kostvanor.
Nudelwok_Smakresan

Betala med ett skämt på Max

I en kampanj för de nya dryckerna Fun Drinks introducerar Max Burgers en ny betalmetod – skämtet.
max

Alkoholfria cocktails en växande trend

ISH lanserar alkoholfri Mojito och Spritz på burk, som finns att köpa både i dagligvaruhandeln och på Systembolaget.
CZ7A0948[1]

Fördubblade investeringar i alternativa proteiner

Under 2024 ökade investeringarna i alternativa proteiner med mer än 120 procent, enligt en ny analys från Good Food Institute Europe.
IsmaelB_GFI Europe

Läs vidare

Alkoholfria cocktails en växande trend

ISH lanserar alkoholfri Mojito och Spritz på burk, som finns att köpa både i dagligvaruhandeln och på Systembolaget.
CZ7A0948[1]

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org