Brämhults utvecklar premiumsegment: Ny smak och design

PUBLICERAD: 18 augusti 2020
UPPDATERAD: 21 februari


Brämhults utvecklar premiumsegmentet ”Våra utvalda” i vecka 37 som karakteriseras av en ny design samt autentiska och rena smakupplevelser. Juicerna innehåller färska råvaror med en twist av nypressade kryddor. Segmentet består av tre av Brämhults befintliga juicer och kompletteras med nyheten Äpple-Grapefrukt-passionsfrukt-ingefära. Perfekt för den som gillar att upptäcka trendiga och spännande smakupplevelser.

Premiumsegmentet ”Våra utvalda”, ska byggas med juicer innehållande färska råvaror och nypressade kryddor. Juicerna är komplexa och genomgår en noggrann process för att upprätthålla en hög innovationstakt och generera nya och spännande smakupplevelser. Sortimentet kommer bestå av tre befintliga smaker med en uppdaterad design som förstärker känslan av premium och särskiljer juicerna i butikshyllan.

Nyheten Äpple-Grapefrukt-passionsfrukt-ingefära är den fjärde smakkombinationen som adderas till”Våra utvalda”. Juicen har inspirerats av ett populärt recept på juicebarer världen över. Sötma frånäpplet möter syrlighet från grapefrukt, friskhet från passionsfrukten och hetta från ingefära. Den nya juicen ger en autentisk och ren smakupplevelse.

”Våra juicer är komplexa och vi brukar prata om dem som ett hantverk som kräver en noggrann process och precision för att uppnå rätt smakupplevelse. De råvaror som används är alltid noggrant utvalda och vår nya Äpple-Grapefrukt-passionsfrukt-ingefära är inget undantag”, säger Ulrika Lång Gerdén, Nordic Brand Manager på Brämhults.

Brämhults Äpple-grapefrukt-passionsfrukt-ingefära finns att köpa hos alla större återförsäljare i Sverige från och med vecka 37, 2020. Rekommenderat pris är ca 39 kr för en flaska om 850 ml. Brämhults juicer innehåller inga tillsatser, inget tillsatt socker och är gjorda på 100 % frukt och grönsaker. Smaken kommer att ersätta nypressad grapefrukt.

Från och med vecka 37 2020 kommer hela Brämhults sortiment bli en del av pantsystemet. Brämhults har konsekvent jobbat med framgångsrika innovationer och förpackningar, vilket har genererat minskad vikt, mindre plast och en ökad mängd återvunnen plast till 50 procent på PET-flaskorna.

Läs vidare

Ny kärlekskollektion från Lakrids By Bülow

Det danska gourmetlakritsföretaget Lakrids By Bülow lanserar LOVE-kollektion med fyra av sina mest populära smaker.
eyJwYXRoIjoibGFrcmlkcy1ieS1idWVsb3dcL2ZpbGVcL21NVkJUZFJpZzFycjFLYVpmMlNULmpwZyJ9_lakrids-by-buelow_jONL2iErCw546WiEQssXZFoNENODYn7EO2fkPewE8Fc

Sommarkänsla året runt med Pomonader

Kiviks Musteri lanserar det nya konceptet Pomonad, en kolsyrad dryck baserad på svenska äpplen och andra svenska sommarsmaker.
Pomonader 16_9

Felix moderniserar hela kolonialhyllan

Felix lanserar nya såser och dressingar, recepten på flera befintliga produkter förbättras och hela sortimentet kommer i nya "drizzleflaskor".
Sallad_1200x750 2

Santa Maria lanserar smaksättare med extra sting

Santa Maria lanserar en hetare variant av sin Sweet Chili-sås – Sweet Chili Sås Hot – och uppdaterar receptet på sina äggnudlar.
santa maria

Senaste nytt

Arlas Keso-mejeri nu helt fossilfritt

Arla i Falkenberg har bytt naturgas mot flisbaserad fjärrvärme och anläggningen är nu helt fossilfri.
5c03efc3-64bc-4420-81ed-0c07cae30c01-w_960

Ökad försäljning av frukt och grönsaker under 2024

Försäljningen av frukt och grönsaker ökade med 4,5 procent under 2024, jämfört med året innan, visar Dagligvaruindex Frukt & Grönt.
2c0510f8-96a3-4549-9482-05415a6a1b7e-w_960

Ökat fokus på Nyckelhålsmärkta produkter

Livsmedelsverket och livsmedelsbranschen gör en gemensam satsning på att lyfta fram Nyckelhålsmärkningen under januari.
Skärmavbild 2025-01-17 kl. 11.03.18

Ny kärlekskollektion från Lakrids By Bülow

Det danska gourmetlakritsföretaget Lakrids By Bülow lanserar LOVE-kollektion med fyra av sina mest populära smaker.
eyJwYXRoIjoibGFrcmlkcy1ieS1idWVsb3dcL2ZpbGVcL21NVkJUZFJpZzFycjFLYVpmMlNULmpwZyJ9_lakrids-by-buelow_jONL2iErCw546WiEQssXZFoNENODYn7EO2fkPewE8Fc