Brämhults utvecklar premiumsegment: Ny smak och design

PUBLICERAD: 18 augusti 2020
UPPDATERAD: 21 februari


Brämhults utvecklar premiumsegmentet ”Våra utvalda” i vecka 37 som karakteriseras av en ny design samt autentiska och rena smakupplevelser. Juicerna innehåller färska råvaror med en twist av nypressade kryddor. Segmentet består av tre av Brämhults befintliga juicer och kompletteras med nyheten Äpple-Grapefrukt-passionsfrukt-ingefära. Perfekt för den som gillar att upptäcka trendiga och spännande smakupplevelser.

Premiumsegmentet ”Våra utvalda”, ska byggas med juicer innehållande färska råvaror och nypressade kryddor. Juicerna är komplexa och genomgår en noggrann process för att upprätthålla en hög innovationstakt och generera nya och spännande smakupplevelser. Sortimentet kommer bestå av tre befintliga smaker med en uppdaterad design som förstärker känslan av premium och särskiljer juicerna i butikshyllan.

Nyheten Äpple-Grapefrukt-passionsfrukt-ingefära är den fjärde smakkombinationen som adderas till”Våra utvalda”. Juicen har inspirerats av ett populärt recept på juicebarer världen över. Sötma frånäpplet möter syrlighet från grapefrukt, friskhet från passionsfrukten och hetta från ingefära. Den nya juicen ger en autentisk och ren smakupplevelse.

”Våra juicer är komplexa och vi brukar prata om dem som ett hantverk som kräver en noggrann process och precision för att uppnå rätt smakupplevelse. De råvaror som används är alltid noggrant utvalda och vår nya Äpple-Grapefrukt-passionsfrukt-ingefära är inget undantag”, säger Ulrika Lång Gerdén, Nordic Brand Manager på Brämhults.

Brämhults Äpple-grapefrukt-passionsfrukt-ingefära finns att köpa hos alla större återförsäljare i Sverige från och med vecka 37, 2020. Rekommenderat pris är ca 39 kr för en flaska om 850 ml. Brämhults juicer innehåller inga tillsatser, inget tillsatt socker och är gjorda på 100 % frukt och grönsaker. Smaken kommer att ersätta nypressad grapefrukt.

Från och med vecka 37 2020 kommer hela Brämhults sortiment bli en del av pantsystemet. Brämhults har konsekvent jobbat med framgångsrika innovationer och förpackningar, vilket har genererat minskad vikt, mindre plast och en ökad mängd återvunnen plast till 50 procent på PET-flaskorna.

Senaste nytt

”Smakresan” ska få skolelever att våga testa nya smaker

Compass Groups skolprojekt Smakresan den 16 maj ska få elever att utforska nya smaker och förbättra sina kostvanor.
Nudelwok_Smakresan

Betala med ett skämt på Max

I en kampanj för de nya dryckerna Fun Drinks introducerar Max Burgers en ny betalmetod – skämtet.
max

Alkoholfria cocktails en växande trend

ISH lanserar alkoholfri Mojito och Spritz på burk, som finns att köpa både i dagligvaruhandeln och på Systembolaget.
CZ7A0948[1]

Fördubblade investeringar i alternativa proteiner

Under 2024 ökade investeringarna i alternativa proteiner med mer än 120 procent, enligt en ny analys från Good Food Institute Europe.
IsmaelB_GFI Europe

Läs vidare

Alkoholfria cocktails en växande trend

ISH lanserar alkoholfri Mojito och Spritz på burk, som finns att köpa både i dagligvaruhandeln och på Systembolaget.
CZ7A0948[1]

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org