NaturNes ekologiska fruktdrycker utan spill

PUBLICERAD: 9 juni 2020
UPPDATERAD: 21 februari


Nestlé lanserar en ny serie ekologiska fruktdrycker i svenska dagligvarubutiker. NaturNes ekologiska fruktdrycker innehåller bara vatten och ekologisk frukt och kommer i en praktisk förpackning som hjälper barnet att dricka utan att spilla.

NaturNes ekologiska fruktdrycker är uppfriskande och fruktiga törstsläckare, som passar för barn från 12 månader. Dryckerna innehåller bara vatten, ekologiska fruktpuréer och lite citron för att hålla drycken färsk. Inget tillsatt socker och inga söta juicekoncentrat.

Den genomskinliga förpackningen är enkel att använda, både hemma och på utflykt. Förpackningen har en praktisk spillfri pip, som gör det lättare för barnen att dricka. Tack vare denna unika funktion blir det inget spill även om förpackningen hålls upp och ner. Detta ger en smidig drinkupplevelse både för barnet och föräldern.

NaturNes ekologiska fruktdryck finns tillgänglig i tre goda smakkombinationer med olika frukter och bär: Garden Fruits, Forest Berries och TropicalFruits.

”Vi vet att föräldrar vill ge sina barn hälsosamma och naturliga produkter, med så få ingredienser som möjligt. Vi är glada över att nu kunna lansera helt nya barndrycker i olika goda frukt- och bärkombinationer som dessutom är speciellt designade för att barnen ska kunna dricka dem enkelt utan att de spiller. NaturNes fruktdryck innehåller noggrant utvalda ekologiska frukter och bär, utan varken tillsatt socker, söta juicekoncentrat eller konstgjorda smaker”, säger Andreas Balasis, marknadschef Nestlé Barnmat Sverige.

Nestlé har lång erfarenhet av att utveckla och tillaga barnmat. NaturNes, som lanserades för drygt ett år sedan, är Nestlés senaste varumärke för barnmat och dryck som baseras på ekologiska råvaror som också lever upp till de strikta krav som finns för barnmat. Den goda smaken kommer från noga utvalda och ekologiska frukter som är varsamt hanterade för att behålla dess naturliga näringsämnen.

 

Läs vidare

Sommarkänsla året runt med Pomonader

Kiviks Musteri lanserar det nya konceptet Pomonad, en kolsyrad dryck baserad på svenska äpplen och andra svenska sommarsmaker.
Pomonader 16_9

Felix moderniserar hela kolonialhyllan

Felix lanserar nya såser och dressingar, recepten på flera befintliga produkter förbättras och hela sortimentet kommer i nya "drizzleflaskor".
Sallad_1200x750 2

Santa Maria lanserar smaksättare med extra sting

Santa Maria lanserar en hetare variant av sin Sweet Chili-sås – Sweet Chili Sås Hot – och uppdaterar receptet på sina äggnudlar.
santa maria

Ostspäckad limited edition från Santa Maria

Santa Maria lanserar Santa Maria Crunchy & Cheesy Strips – en ny limited edition med en distinkt ostsmak och dippvänlig form.
Unknown

Senaste nytt

Kampanj ska öka konsumtionen av svenska ägg

Svenska Ägg inleder en flerårig marknadssatsning. Visionen är att alla som bor i Sverige ska äta minst ett ägg om dagen – och det ska vara svenskt.
Marie L Hogstadius

De kan vinna årets Sjömatspris

Skillingefisk-Impex, Guldhaven Pelagiska och Musselfabriken är finalister till Sjömatspriset 2025 som delas ut under Nordic Seafood Summit.
Nominerade_sjomatspriset

Coop ansluter till Lantmännens odlingsprogram

Coop ansluter Coop Havregryn till Klimat & Natur – Lantmännens odlingsprogram för Framtidens Jordbruk.
coop

Agtira stärker sin marknadsposition

Agtira blir medlem i Svenska Odlarlaget, en medlemsägd producentorganisation för växthusodlare i Sverige.
agtira vd