NaturNes ekologiska fruktdrycker utan spill

PUBLICERAD: 9 juni 2020
UPPDATERAD: 21 februari


Nestlé lanserar en ny serie ekologiska fruktdrycker i svenska dagligvarubutiker. NaturNes ekologiska fruktdrycker innehåller bara vatten och ekologisk frukt och kommer i en praktisk förpackning som hjälper barnet att dricka utan att spilla.

NaturNes ekologiska fruktdrycker är uppfriskande och fruktiga törstsläckare, som passar för barn från 12 månader. Dryckerna innehåller bara vatten, ekologiska fruktpuréer och lite citron för att hålla drycken färsk. Inget tillsatt socker och inga söta juicekoncentrat.

Den genomskinliga förpackningen är enkel att använda, både hemma och på utflykt. Förpackningen har en praktisk spillfri pip, som gör det lättare för barnen att dricka. Tack vare denna unika funktion blir det inget spill även om förpackningen hålls upp och ner. Detta ger en smidig drinkupplevelse både för barnet och föräldern.

NaturNes ekologiska fruktdryck finns tillgänglig i tre goda smakkombinationer med olika frukter och bär: Garden Fruits, Forest Berries och TropicalFruits.

”Vi vet att föräldrar vill ge sina barn hälsosamma och naturliga produkter, med så få ingredienser som möjligt. Vi är glada över att nu kunna lansera helt nya barndrycker i olika goda frukt- och bärkombinationer som dessutom är speciellt designade för att barnen ska kunna dricka dem enkelt utan att de spiller. NaturNes fruktdryck innehåller noggrant utvalda ekologiska frukter och bär, utan varken tillsatt socker, söta juicekoncentrat eller konstgjorda smaker”, säger Andreas Balasis, marknadschef Nestlé Barnmat Sverige.

Nestlé har lång erfarenhet av att utveckla och tillaga barnmat. NaturNes, som lanserades för drygt ett år sedan, är Nestlés senaste varumärke för barnmat och dryck som baseras på ekologiska råvaror som också lever upp till de strikta krav som finns för barnmat. Den goda smaken kommer från noga utvalda och ekologiska frukter som är varsamt hanterade för att behålla dess naturliga näringsämnen.

 

Senaste nytt

”Smakresan” ska få skolelever att våga testa nya smaker

Compass Groups skolprojekt Smakresan den 16 maj ska få elever att utforska nya smaker och förbättra sina kostvanor.
Nudelwok_Smakresan

Betala med ett skämt på Max

I en kampanj för de nya dryckerna Fun Drinks introducerar Max Burgers en ny betalmetod – skämtet.
max

Alkoholfria cocktails en växande trend

ISH lanserar alkoholfri Mojito och Spritz på burk, som finns att köpa både i dagligvaruhandeln och på Systembolaget.
CZ7A0948[1]

Fördubblade investeringar i alternativa proteiner

Under 2024 ökade investeringarna i alternativa proteiner med mer än 120 procent, enligt en ny analys från Good Food Institute Europe.
IsmaelB_GFI Europe

Läs vidare

Alkoholfria cocktails en växande trend

ISH lanserar alkoholfri Mojito och Spritz på burk, som finns att köpa både i dagligvaruhandeln och på Systembolaget.
CZ7A0948[1]

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org