Västerbottensost bäst omtalade varumärke i dagligvaruhandeln

PUBLICERAD: 30 januari 2020
UPPDATERAD: 21 februari

Ostmästare Thomas Rudin på Västerbottensost. Foto: Erik Hillbom

Västerbottensost toppar YouGovs rankinglista över varumärken som svenskarna har hört mest positivt om i svensk dagligvaruhandel under 2019.

”Att Västerbottensost fått denna fina utnämning skapar en otrolig stolthet och arbetsglädje för alla oss medarbetare och våra norrländska mjölkbönder. Det är vi oerhört tacksamma för”, säger Maria Forsner, Brand Manager för Västerbottensost.

YouGov har rankat 300 varumärken i svensk dagligvaruhandel genom att fråga respondenterna vilka de har hört mest positivt om under 2019, ”Topp Buzz Rankings”. De har också jämfört vilka varumärken som har klättrat mest på listan sedan 2018, ”Topp Buzz Improvers”.

Topp Buzz Rankings 2019
1.Västerbottensost
2.Yes
3.Marabou
4.Zoégas
5.Skånemjerier

Topp Buzz Improvers 2019
1.Pepsi Max
2.Pepsi
3.Anamma

 

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Lantägg och Kung Markatta är årets Eko-septemberföretag

Kung Markatta och Lantägg har engagerat sig extra mycket under årets Eko-september. För sitt engagemang får de utmärkelsen "Årets Eko-septemberföretag".
b009b36a-2700-47b0-9a9f-91d186c057a2

Rapport: Politiska styrmedel krävs för att minska matsvinnet

Det krävs hårdare tag om Norden ska lyckas halvera matsvinnet innan 2030. Det visar en ny rapport.
Livsmedelsverket - Matsvinn brod2_nyhet

Klimatknuffen ska hjälpa Icas kunder att välja mer hållbart

Ica testar AI-tjänsten Klimatknuffen som ska tipsa e-handelskunderna om varor med lägre klimatavtryck.
sofie

EU-kampanj ska öka Irlands export av ekologiskt lammkött

Sverige är en av nyckelmarknaderna för Irlands EU-finansierade exportsatsning på ekologiskt lammkött.
On the organic sheep farm of Ross and Amy Jackson at Gurteen, Co. Tipperary.