Marley Spoon vill revolutionera matkassemarknaden

PUBLICERAD: 21 januari 2020
UPPDATERAD: 21 februari


Nu lanseras det tyska matkasseföretag Marley Spoon i Sverige, till att börja med i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Marley Spoon planerar att revolutionera den svenska marknaden genom att vara den enda matkassen som erbjuder 20 nya recept varje vecka. Kunderna kan välja recept inom kategorier som passar deras smak- och dietpreferenser, till exempel ”Kött & Fisk”, ”Vegetarian”, ”Barnvänligt”, ”Snabblagat” och ”Low-carb & Hälsosamt”.

För att minska matsvinnet innehåller varje matkasse exakt den mängd ingredienser som behövs för varje recept. Måltiderna kostar från 51 kronor per portion och finns till att börja med tillgängliga för leverans i Stockholm, Göteborg och Malmö.

”Vi är glada att erbjuda vår service i Sverige, landet där matkasse-konceptet föddes. Vårt mål är att erbjuda kunderna något som saknats sedan första början: ett större urval av recept och möjligheten för kunderna att själva välja vad de vill laga för mat varje dag”, säger Fabian Siegel, Marley Spoons VD och grundare, i ett pressmeddelande.

Marley Spoon grundades 2014 av Fabian Siegel och Till Neatby och finns idag i Tyskland, Österrike, Belgien, Nederländerna, Danmark, Australien, USA och Sverige. Företagets mål är att göra livsmedelsindustrin mer hållbar och eliminera matavfall helt och hållet.

Senaste nytt

Easy to Use - Reumatikerförbundet lanserar märkning för lättöppnade produkter

Förpackningarnas öppningsbarhet, men även hanterbarhet, är frågor som stötts och blötts under alla år, egentligen ända sedan konsumentförpackningar såg dagen ljus i mitten på 1900-talet. Svåröppnat har alltid varit ett gångbart ord och så är det i många fall fortfarande. Nu lanserar Reumatikerförbundet en produktmärkning för förpackningar och produkter som testats och certifierats som Easy to use.
Easy to use pressx

Regenerativt brödprojekt: Kan en smörgås göra skillnad?

I ett nytt innovationsprojekt undersöks hur bröd kan bakas med grödor som främjar jordhälsa och biologisk mångfald – och dessutom smakar bättre.
DSC_0041

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ny trågförseglare för stora volymer från Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introducerat en ny trågförslutare för livsmedelsindustrin, QX-800 som ger ökad kapacitet och hanterar prestanda- och effektivitetsutmaningar för trågförslutningsapplikationer. Den bygger på smart intelligens och har en kompakt design.
QX 800 close up shot of gripper arms with pots of fruitx

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx