Under hösten får flera av Norrmejeriers förpackningar en liten uppfräschning, som ska göra det ännu enklare att välja norrländska mejerivaror i butiken. Samtidigt får mjölkförpackningen den mer miljövänliga skruvkorken, vilket ökar andelen förnybart material från 84 till 92 procent.
För att förtydliga ursprunget väljer Norrmejerier att använda bestämd form på produktnamnet, det vill säga inte bara mjölk, utan ”Mjölken från vårt Norrland”.
”Vi vill göra det ännu enklare att välja norrländska mejeriprodukter i butikshyllan. Med de nya produktnamnen vill vi förmedla att det faktiskt är skillnad på till exempel mjölk och mjölk. Väljer du mejeriprodukter från våra norrländska mjölkbönder får du inte bara produkter som smakar gott, dina pengar stannar också här i norr och gör gott för hela Norrland”, säger Annah Svensson, Marketing&Product Manager för Norrmejeriers färskvarusortiment.
De produkter som får nytt utseende är Norrmejeriers mjölk, fil och matlagningsprodukter och kommer att dyka upp i butikerna under hösten.
En annan nyhet är att Norrmejerier nu övergår till den så kallade Tetra-Edge-förpackningen med skruvkork för all mjölk i enlitersförpackningar, vilket ökar andelen förnybart material från 84 procent till 92 procent.