Två svenska paviljonger på Biofach och Vivaness 2019

PUBLICERAD: 18 september 2018
UPPDATERAD: 21 februari


Det svenska deltagandet på Biofach ökar från år till år, bland annat genom att den svenska paviljongen Sweden Into organic bereder plats för svenska företag, som vill satsa på export. Paviljongen är belägen i hall 5 nära de danska och finska paviljongerna. 

Sverige-paviljongen på Biofach arrangeras av Trade Fair Agency, som är svensk representant för Nürnbergmässan, och erbjuder färdiga koncept samtidigt som varje utställare får frihet att lyfta fram sin egen profil. Paviljongen ger även möjlighet att samverka med andra svenska företag. 

Parallellt med Biofach arrangeras Vivaness, en av de mest etablerade mässorna för naturlig, ekologisk hud- och skönhetsvård. 2019 arrangeras för första gången en svensk samlingsmonter på Vivaness i samarbete mellan NOC-Sweden och Trade Fair Agency.

Läs mer om Biofach och Vivaness.

Carina Malm

 

 

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1